tisdag 4 mars 2014

Badrummet

 
Välkomna in i vårt nybyggda badrum!
 
När vi byggde huset för 10 år sedan så planerade vi att ha badrum på övervåningen inom 5 år. Åren går fort, saker kommer emellan och badrummet hamnade ganska långt ner på prioriteringslistan, men strax före jul satte vi igång.
 
Och nu har det som var en helt oinredd och igenbommad alkov förvandlats till det här!
 
Mattan är från Forbo och kaklet är från Konradssons.
Toalettstol från Gustavsberg och pedalhink från Mio. Badrumsskåp, spegel och  spegelbelysning från Ikea.  
 
 
Den lilla näverasken köpte jag på loppis för 5 kr.
Lilla Brukets tvål och badsalt är beställt från Länna Möbler
 
 
Badkaret är från Svedbergs, blandare och takdusch från FM Mattsson.
Självhäftande porslinkrok från Lagerhaus.
 
  
  
 
Korg från Bruka Design.
 
 
Dom små ljuslyktorna är från Granit,
dom lite större är inköpta på EM för en massa år sedan och
det tovade hjärtat har jag gjort själv med material från Panduro.
 
 
Skylt från Lagerhaus, krok och handdukar från Ikea.
 
Och nu fattas bara en hylla i form av en stege som min pappa håller på att snickra, och ett par krokar på väggarna för att göra rummet komplett.
 
Vi är supernöjda med slutresultatet! Och vad lyxigt det känns när vi slipper trängas allihopa i ett badrum på morgonen! :)
 
PS. När vi började planera badrummet samlade jag inspiration på Pinterest och det hjälpte mig/oss mycket när vi skulle göra planlösningen och välja material. Ett tips till er som är i färd med att göra om eller renovera - använd Pinterest. Min anslagstavla för badrummet finns här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar